4 months in the USA - Reisverslag uit Steamboat Springs, Verenigde Staten van Annemijn Bakker - WaarBenJij.nu 4 months in the USA - Reisverslag uit Steamboat Springs, Verenigde Staten van Annemijn Bakker - WaarBenJij.nu

4 months in the USA

Blijf op de hoogte en volg Annemijn

09 November 2017 | Verenigde Staten, Steamboat Springs

4 maanden in Amerika, dat betekent dat 1/3 van mijn tussenjaar er alweer op zit, bizar!! Er is weer een hoop gebeurd sinds mijn laatste blogpost dus hier is weer een update van mijn Amerikaanse leventje.

Wintertijd
De winter is hier inmiddels al begonnen en dat is goed te merken met de (ijskoude) temperaturen en de sneeuw die zo nu en dan valt. Ik kijk er al niet meer raar van op als het 's nachts -10 graden Celsius is en overdag de temperaturen ook niet meer boven de 2 graden Celsius komen.. Over 2 weken begint het ski seizoen hier en dat gaat door tot half april, zo'n 6 maanden de tijd om te skiën dus! Ik kijk er al heel erg lang naar uit om hier te gaan skiën, aangezien ik elke dag zo'n 4 keer langs de ski berg rij om de kids naar school te brengen / op te halen. Mijn skipas voor het seizoen heb ik al binnen, nu alleen nog ski's huren en dan kan het ski seizoen echt gaan beginnen!

Weekendclass Salt Lake City
In het eerste weekend van oktober ben ik samen met 2 au pairs uit Denver naar Salt Lake City gereden om daar een weekendklas te volgen om zo onze 6 benodigde credits te halen. Salt Lake is zo'n 5,5 uur rijden vanaf mijn huis, dus het was goed te doen met de auto (al hoewel ik zo'n afstand in NL waarschijnlijk niet zo snel zou rijden voor een weekendje!). De lessen begonnen om 1 uur 's middags en het ging voornamelijk over de staat waarin we waren (Utah), cultuurshock die we kunnen ervaren tijdens ons verblijf bij een gastgezin en in kleinere groepjes liet iedereen een collage over zichzelf zien die hij/zij van te voren al had voorbereid thuis.
Op zaterdag stonden er naast een paar lessen ook allerlei activiteiten op het programma. Het was die week homecoming bij een van de grootste universiteiten van Utah (Brigham Young University) en wij zijn naar een soort concert geweest op de universiteit met Kristin Chenoweth als host. Het was erg leuk om mee te maken en er waren allerlei studenten die optraden. Verder hebben we ook nog allerlei vragen kunnen stellen aan studenten over bijvoorbeeld het leven in Salt Lake of hoe het is om in Amerika te studeren. Zondags zijn we naar Salt Lake City geweest en daar een soort kerkdienst bijgewoond, er was een groot koor die allemaal liedjes zong over God. We hebben uiteraard ook een bezoekje gebracht aan Temple Square en daarna zijn we doorgereden naar het Olympisch Park, want de Olympische Winter Spelen waren hier in 2002. We hebben de dag afgesloten met een foto challenge in Park City, dit was dichtbij het Olympisch Park en dit was een leuke manier om in een korte tijd het stadje te leren kennen. Maandag was alweer de laatste dag en toen volgden we nog de laatste lessen en liet iedereen in kleine groepjes nog de vooraf gemaakte landen collages zien. 's Middags reed ik weer met de 2 andere au pairs terug naar Steamboat en konden we terug kijken op een super geslaagd weekend! Voor alle au pairs die nog een manier moeten hebben om hun credits te behalen, www.aupairclasses.org is echt aan te raden!

Weekendtrip Washington D.C.
Op 20 oktober vloog ik in mijn eentje naar Washington D.C. om daar het weekend door te brengen met een Nederlands au pair vriendinnetje die ik op de trainingsschool had ontmoet, Myrthe. Vrijdagavond landde ik op het vliegveld in Virginia en daarna hebben we lekker gegeten bij de cheesecake factory met uiteraard een cheesecake als dessert, zo lekker! Zaterdags hebben we als echte toeristen alle hoogtepunten van D.C. gezien op de fiets, wat een erg leuke en makkelijke manier was om alles te kunnen zien. 's Avonds hebben we de Blacklight run gelopen met nog een andere Nederlandse au pair die we ook van de trainingsschool kenden. De run was 5km en we zaten aan het einde onder het neon gekleurde poeder, maar het was leuk om mee te maken. Op zondag hebben we uren gespendeerd in een hele grote mall, Tysons Corner, en daarna zijn we nog naar het Great Falls national park geweest. Het was fijn om weer even warm weer te hebben (25 graden Celsius) en leuk om de hoofdstad van Amerika te hebben gezien!

Halloween
Halloween is een echte Amerikaanse feestdag wat hier super groots wordt gevierd. Het is niet alleen iets voor kinderen die langs de deuren gaan voor 'trick or treat', maar ook de volwassenen gaan allemaal verkleed met hun kinderen mee. Ik had de zaterdag voor Halloween een Halloween feestje met allemaal studenten van de college en ook hier was iedereen verkleed wat super leuk was! In Steamboat was op de dag van Halloween de hoofdweg afgesloten en alle kinderen konden daar langs de winkels gaan voor trick or treat en er waren super veel mensen en echt iedereen was verkleed! Ik was een beetje laat met een kostuum bestellen, dus ik had even in de verkleedkist gekeken en besloten om verkleed te gaan als vampier. Het was super leuk om dit een keer mee te maken en om te zien dat mensen er echt veel werk van maken om hun huizen te versieren en zelf ook helemaal verkleed gaan!

Roadtrip Utah & Arizona
Afgelopen weekend ben ik samen met de andere 3 au pairs die in Steamboat wonen op road trip gegaan naar Utah en Arizona. We vertrokken vrijdagochtend en na een 8 uur durende autorit kwamen we aan bij onze eerste stop, Bryce canyon national park. We waren net op tijd voor de zonsondergang en hierdoor kregen de wolken boven de canyon allemaal mooie kleuren wat natuurlijk perfect was voor de foto's. We verbleven 's avonds in een motel en de volgende ochtend gingen we weer vroeg op pad naar onze volgende stop, Zion national park. We hadden van te voren al gekeken naar wat we konden doen in Zion en we kwamen er achter dat er eigenlijk 1 ding is die niet kan ontbreken aan een bezoekje aan het park; de Angels Landing trail. Aangekomen in het park werden we met een shuttlebus naar het begin punt van de hike gebracht en daar kon de tocht beginnen. Het eerste uur was over een goed aangelegd pad met af en toe stijle stukken omhoog maar wel goed te doen. Toen kwamen we aan op een punt waar je een mooi uitzicht hebt en voor mensen met hoogtevrees is dit meestal ook het punt om te stoppen en terug te gaan. De echte angels landing trail begint echter pas hier, dus nadat we 1 au pair daar hadden achter gelaten vanwege hoogtevrees gingen we op weg naar de top. De weg omhoog gaat over smalle rotsblokken met aan een kant een ketting waar je je aan vast moet houden. Dit stuk is maar 0,5 mile, maar toch deden we hier bijna net zo lang over als de eerste 2 mile, aangezien je de mensen die weer naar beneden komen niet kunt passeren, daarvoor is het simpelweg te smal. Na zo'n 45 minuten stonden we dan echt op de top van de berg en we hadden een prachtig uitzicht over het hele park en het was zeker de moeite waard! Toen we weer terug bij de auto waren en we het park uit reden maakte de auto een hoop lawaai en zijn we gestopt bij de eerste auto garage om er even naar te laten kijken. Ze konden hem gelukkig snel maken en er was ook niks ergs mee aan de hand, maar we hadden wel vertraging opgelopen waardoor we helaas net te laat waren bij de zonsondergang van onze laatste stop, de horseshoe bend. We zijn er als nog wel naar toe gereden en ondanks dat het donker was hebben we het toch nog met onze eigen ogen kunnen zien en het is zeker een bezoekje waard! Zondags moesten we helaas weer het hele stuk terug door Arizona en Utah, maar het is onderweg zo mooi dat het zeker geen straf is om daar te rijden! De road trip is zeker voor herhaling vatbaar naar andere staten, nu alleen even wachten tot dat alle sneeuw weer weg is (of te wel over 6 maanden staat de volgende gepland ;))

Verdere plannen
Over 2 weken is het al Thanksgiving en dat wordt hier natuurlijk uitgebreid gevierd met als traditie om kalkoen als hoofdgerecht te eten! Mama en Ronald komen die dag ook aan in Steamboat dus ik kijk heel erg uit naar Thanksgiving! Verder vlieg ik samen met mijn gastgezin met oud & nieuw naar San Diego om daar het nieuwe jaar in te luiden op het strand en even lekker te ontspannen!

  • 09 November 2017 - 22:11

    Fokko Meijer:

    Annemijn: super verslag Dank je wel. Veel liefs van Opa en Oma Meijer

  • 09 November 2017 - 22:20

    Mama:

    Wat maak je veel mee en wat heb je het naar je zin! Erg leuk om te lezen.
    Ik verheug me erop om je over 2 weken te zien en dan gaan we er een super leuke week van maken! Tot snel!!

  • 11 November 2017 - 16:08

    Marjan En Hans Bakker:

    Wat een verhaal Annemijn. Leuk dat jullie zoveel ondernemen. Er staat je nog veel leuks te wachten .Geniet er van . Knuffels Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemijn

Welkom op mijn reisblog! Op 10 juli ben ik mijn au pair avontuur gestart en sindsdien woon ik in Steamboat Springs, Colorado. Ik zorg voor 4 kinderen in de leeftijd van 8, 6, 3 jaar en een negen maanden oude baby. Steamboat Springs is een ski stad en in de winter zijn er daarom veel toeristen in de stad. Zomers is het er ook prachtig in de bergen met veel kleine watervallen of hikingtrails. Dus ondanks dat ik 7800km verderop zit, kunnen jullie zo toch een beetje van mijn avonturen mee genieten!

Actief sinds 19 Juli 2017
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 8250

Voorgaande reizen:

14 Juli 2017 - 10 Juli 2018

Au pair jaar in Steamboat Springs

10 Juli 2017 - 14 Juli 2017

Trainingsschool in NY

Landen bezocht: